RSS

‹اطراف خامنه ای را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند›

ه روز شده:  18:13 گرينويچ – 20 نوامبر 2011 – 29 آبان 1390

مهدی خزعلیآقای خزعلی بیان صریح مسائل برای رهبر جمهوری اسلامی را لازم می داند

مهدی خزعلی، وبلاگ نویس منتقد دولت و مدیر انتشارات حیان، نامه ای انتقادی خطاب به آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران منتشر کرده است.

آقای خزعلی به بی بی سی فارسی گفت علت نوشتن این نامه، بیان صریح مسائل با آیت الله خامنه ای است.

به گزارش وب سایت جرس و نوروز، در بخشی از نامه آقای خزعلی چنین آمده است:

«اطراف شما را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند، چاپلوسی و دستبوسی و پابوسی بیداد می کند، یکی چفیه را به تبرک می برد، دیگری به عبای شما تبرک می جوید، جمعی بوسه بر جایگاه شما می زنند و جماعتی قدمگاه شما را مسح می کنند، تمسک به کلام شما ناسخ آیه و روایت است، غالیان شما را بالاتر از خدا می دانند، در این هیاهوی بازار آهنگران، که عمود خیمه را در کوره مدح و ثنا نهاده و هریک با تملق و چاپلوسی پتکی بر آن می کوبند، چه جای سخن نقاد است؟»

به گفته مهدی خزعلی «این ها آنقدر می زنند تا عمود نازک و نازکتر شود، من می خواهم با نقد و نقادی عمود خیمه را چون پولاد آب دیده کنم! می خواهم با کلام تند و تیز نقاد آشنایتان سازم.»

آقای خزعلی همچنین در این نامه آورده است: «یک معاونت نق یا نقد تشکیل دهیدد، نقادی بی پروا و جسور بر آن بگمارید که مخالف شما باشد تا بدون رعایت آداب و لکنت کلام، نقدهای جامعه رابرایتان بگوید.»

آقای خزعلی با اشاره به سخنان طرفداران آقای خامنه ای که گفته بودند اگر او از تهران خارج شود زلزله می آید و یا سخنان محمد سعیدی، امام جمعه قم، که گفته بود رهبر ایران در بدو تولد «یا علی» گفته است و با انتقاد از فضای موجود درباره دلیل نوشتن این نامه، به بی بی سی فارسی گفت: «من معتقد بودم این الفاظ، این القاب، این بزرگ کردن عناوین او را بزرگ نمی کند بلکه او را نابود می کند.»

مهدی خزعلی خطاب به آیت الله خامنه ای

«مختارید پاسخ مرا حضوری دهید یا برای پنجمین بار راهی سلول انفرادی ام نمایید»

آقای خزعلی گفت: «در این فضا دیدم این تذکر، لازم است بدون آن القاب داده شود. فضا به گونه ای بود که ایشان هم تحمل خطاب کردن بدون آن القاب را نداشت ولی امروز می شود بدون این القاب با ایشان سخن گفت.»

آقای خزعلی ابراز امیدواری کرد که رهبر ایران بپذیرد که هفته ای یک بار، یک نقاد بیاید و دردهای جامعه را بدون الفاظی مانند «قربانت شوم»، «فدایت شوم»، «جان نثارت هستم» و «جانم فدای رهبر» بیان کند.

او افزود: «این نقاد بگوید شما خدمتگزار ما هستید، ما امانتی بر دوش شما گذاشته ایم و می خواهیم این امانت را درست به مقصد برسانید.»

مهدی خزعلی

«زمان اصلاحات من نقد اصلاحات را می کردم با وجودی که آقای خاتمی انسان بسیار فرهیخته ای بود. اما من نقاد بودم. زمان آقای احمدی نژاد هم که الحمدلله فاسدترین دولت را داریم باز هم نقادم»

مهدی خزعلی همچنین ابراز امیدواری کرد که رهبر ایران وقتی کسی آماده حرف زدن هست حاضر به شنیدن سخنان آن فرد با گویشی بدون دست بوسی باشد.

او با اشاره به اینکه تاکنون دست آقای خامنه ای را نبوسیده و دست کسی را هم نخواهم بوسید گفت: «زمان اصلاحات من نقد اصلاحات را می کردم. با وجودی که آقای خاتمی انسان بسیار فرهیخته ای بود، اما من نقاد بودم. زمان آقای احمدی نژاد هم که الحمدلله فاسدترین دولت را داریم، باز هم نقادم.»

در پایان نامه آقای خزعلی آمده است: » من پست و مقامی ندارم که نگرانش باشم، کیسه ای ندوخته ام که از پاره شدنش بهراسم، پس این فرصت را غنیمت بشمارید، بگذارید این نقاد هفته ای یکبار – به شیوه ای دیگر- دردهای جامعه را برایتان بازگو کند. حال مختارید پاسخ مرا حضوری دهید یا برای پنجمین بار راهی سلول انفرادی ام نمایید.»

مهدی خزعلی

«بازپرس من می گفت شان ایشان (آیت الله خامنه ای) بقدری بالاست که نگاه هم بکنی اهانت است. حتی سکوت تو اهانت است. حتما برای نامه نوشتن باید حکم اعدام صادر شود»

مهدی خزعلی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند جوابی از سوی آقای خامنه ای دریافت خواهد کرد یا اینکه به زندان خواهد افتاد، به خبرنگار بی بی سی فارسی گفت: «من معتقدم اگر درایت در سیستم باشد می گویند بیا حرفت را بزن. اگر حرف حساب هم نداشتی می گویند آمدی و حرف حسابی نداشتی.»

او افزود: «اگر درایت و تدبیر نباشد می گویند نامه نوشتنت به رهبری اهانت است. کما اینکه بازپرس من می گفت شان ایشان بقدری بالاست که نگاه هم بکنی اهانت است. حتی سکوت تو اهانت است. حتما برای نامه نوشتن باید حکم اعدام صادر شود.»

مهدی خزعلی ابراز امیدواری کرد که رهبر ایران به این نقطه رسیده باشد که از حرکت های تند پرهیز کند و پای حرف بنشیند.

او فرزند ابوالقاسم خزعلی، از اعضای مجلس خبرگان و یکی از فقهای پیشین شورای نگهبان است. پدر مهدی خزعلی می گوید که فرزندش «از مسیر مستقیم منحرف شده» است.

مهدی خزعلی چندی پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود. آقای خزعلی به دلیل انتشار مطالب انتقادی که در وبلاگ شخصی خود می نویسد، شهرت پیدا کرده است.

نیکی محجوب

بی بی سی

 

بیان دیدگاه